Vuurdoop

31 januari 2018 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zo, vandaag heb ik mijn vuurdoop gehad; 6 EEGs gemaakt waarvan 2 op IC. 2 collegas zijn afwezig en John is er met me in de ochtend. Er is vrij weinig afgesproken maar er komen wat klinische bij deze dagen. Ik vind het alleen maar leuk, lekker bezig zijn. Natuurlijk ging niet alles van een leien dakje; bij het 2e EEG op IC was ik de electrocap vergeten mee te nemen, dus weer effe terug. hahaha, Op IC zei een verpleegkundige: 'U bent nieuw hier he?" "ja , ik ben nieuw hier"hihihi. Overleg met de arts over het EEG gaat niet zo gestructureerd, maar hopelijk verandert dat in de toekomst.  Ik heb vandaag ook kennis gemaakt met de nieuwe neurologe hier, de 5e, Zij heeft ook veel kennis van neurofysiologie en in de toekomst denk ik dat ik haar vaak zal zien. Volgende week zal ook Liesbeth arriveren, zij is per 1 maart hoofd KNF. Fijn, wat meer leiding en richting.

Ik lees inmijn vorige blog dat ik naar Cafe del Mar zou gaan...ja...dat was de bedoeling...maar ik durfde niet. Helemaal alleen daarnaar toe, neen ik durfde niet( ik hoop mijn collegas nu heel hard lachen, "weer wat te enthousiast Gertie"hahaha)

IK ben wel vrijdag naar het casino geweest. Ik had een 20 dollar biljet, daar heb ik mee gespeeld, roulette. Ik had het op een gegeven moment verdubbeld, maar stom uilskuiken, ik ging verder en toen heb ik mijn winst weer verspeeld. Dus ik ging anderhalf uur later met het zelfde bedrag  weer naar buiten. Toch effekes leuke tijd gehad.

Ook ga ik volgende week donderdag naar de ladiesnight van 50shades. hahahaha. Samen met lilian(medebewonder at sea view) en Tisha, een collega. Met goodiebag en al! hahaha

Terwijl ik hier deze blog ben aan het typen, begint weer hier dichtbij een samba of een tumba-bandje te spelen ik hou het niet zo uit elkaar. Carnaval kom je hier echt overal tegen in deze periode. Afgelopen zondag was ""de optocht met de paarden ", maar op zondagmiddag lag ik toch liever aan het strand. OP  de weg waar straks de grote optochten langskomen,(daar rij ik elke dag langs op weg naar het ziekenhuis) zijn ze al dagen flink aan het timmeren aan de tribunes langs de weg. Allemaal verschillend, allemaal van families.  Grappig om te zien,ik zal er foto's van maken.

Wat betreft foto's maken vind ik de industrie hier op curacao heel mooi om foto's van te maken. Zo een contrast. En best wel veel industrie, zo tussen de bebouwde kom. Curacao vanuit een ander oogpunt. Want strandjes, ja , die fotoos zijn er ook.

Hard gewerkt vandaag, dus I call it a day. Ayo!!  xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam en Pap:
    1 februari 2018
    Leuk om te lezen dat je deze week goed bezet bent en dat je toch niet naar Café del mar gegaan bent(je weet dat pap blij is dat te horen) het schiet nu ook op dat je bezoek uit Nederland komt zal wel gezellig worden,hoe is het weertje bij jou? Hier word het weer kouder maar misschien niet meer zo grijs,ik ga weer stoppen want mijn koffie is klaar en ik heb honger is nu 6.30 uur hier gr xxx😘
  2. Lin:
    1 februari 2018
    Poeh, 6 EEG's op een dag, die hebben we hier meestal nog niet :-), gaat wel de tijd lekker snel. Straks heb je nog tijd tekort met een KNF-minded neuroloog erbij !
    Carnaval begint hier ook langzaam in te siepelen, alleen dan hier met heel wat graadjes kouder helaas. Ach ja en café Del Mar... je hebt nog ff om daar naartoe te gaan, misschien met Mariëlle binnenkort dan, die telt de dagen al af hier :-)
    groetjes vanuit een koud Maastricht, X Lin
  3. Gertie:
    1 februari 2018
    Vanmorgen bespraken ze het weer op de radio en de verslaggever gaf aan dat ie het koud vond, want gisteravond was het 22 graden........Zij zeiden: " oei, net zo een koele zomer -avond als in nederland" hahahaha....ik heb nergens last van, heerlijk weer hier, momenten heel warm, maar gelukkig altijd dat briesje....
  4. Agnes:
    2 februari 2018
    Hi gertie lekker druk dus ik hoefde geen eeg s te doen. Gezellig met tisha op stap. Ben benieuwd je moet de groeten aan iedereen doen en ga snijders zoeken hoofd secerity en zeg dat je mijn vriendin bent hahha. Hier afgelopen zondag eerste carnavalsoptocht met kinderen gezien zaterdagavond lightning parade Fatima is hier op bezoek en mijn vrienden uit Canada dus gezellig vol xx
  5. Inge Govaart-Liebregts:
    2 februari 2018
    Hoi Gertie,
    Leuk leuk om al je verhalen te lezen,en bezig met leuke dingen te doen,buiten natuurlijk je werk....Maar het gaat je toch goed af zo te horen!!!Goed van jou!!!
    Geniet van alles en zeker van de film ha ha.....Leefs Inge.