" cultuurverschillen"

25 januari 2018 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Dat weer verhuizen gaat niet door. Ik zit ook prima in het appartement nu. Wat klein voor als Marielle komt, maar het moet kunnen.

Komende zaterdag is "Café del mar" met leuke DJs heel dicht bij mijn appartement. Van 16u-22u. Ik ben van plan om daar naartoe te gaan. Ja, alleen. Want niemand in mijn omgeving vind dat leuk...alleen ik. We gaan het zien,

Ik bemerk dat ik eigenlijk wat te weinig tijd heb om alles te zien en mee te maken wat ik wil, haha. Om 16u ben ik klaar met werken en om 18.30u is het donker. Dan wil ik niet meer te veel op de weg zijn. Dus niet veel tijd door de week. En in het weekend moet ik ook kiezen; of zonnen of rondtoeren en het eiland leren kennen.

Kwestie Venezuela is in het nieuws verdrongen door het verhaal dat er een chirurg van het SEHOS op non actief is gesteld. Er waren al wat geruchten dat het niet soepel liep, vorige week staakte het OK-personeel, maar nu is de chirurg dus effe niet actief. Hij schijnt uit Nederland te komen. Maar de officiele verhalen kwamen veel later dan de " tamtam" en als wij denken dat onze media vooringenomen is, heb je de radio-interviews op Curacao nog niet gehoord!! Deze chirurg werd op de radio beticht van het doden van 25 mensen, zonder dat ook maar iemand daar officiele gegevens van had. Gewoon kletspraat op de radio, die overgenomen werd door de luisteraars! Er gaan ook geluiden op van " cultuurverschillen" en dat vind ik niet zo raar... die zijn er inderdaad.

Nou, dit was het effe, ik moet weer aan het werk.

Ayo!

1. Mam en Pap:
    25 januari 2018
    Druk druk druk,je hebt nog genoeg tijd om alles te bekijken want je bent er nog 2 maanden,wel jammer dat het zo vroeg donker is vooral als het zo'n heerlijk weer is,maar nemen zo het is hier is het nog grijs en regen,hou je goed en groetjes van ons 😘😘😘
  2. Mirjam:
    25 januari 2018
    Zo zie je maar, overal hetzelfde met nieuws en roddels. Geniet van het weer, hier koud, warm, nat en griep. Jo vorige week geveld en ik loop al een paar weken half half rond. Werkse!
  3. Tiny smeets:
    25 januari 2018
    Hoi Gertie , je hebt het maar druk, ik kan me wel voorstellen dat de dag snel om gaat omdat het zo vroeg donker is, dan moet je alle dingen gaan verdelen wat je wil doen, zo kom je aan alles wat, hier gaat het zo langzaam naar de karnaval toe, dat is ook wel weer leuk, geniet nog van de tijd dat je op curacau bent, en tot volgende keer hoi hoi gr, Tiny en leon🏝🏝🏝⛱⛱⛱
  4. Agnes:
    27 januari 2018
    Hi gertie ja zo gaat het in het Caribisch gebied en dan heb je nog niet eens een huishouden te runnen zoals ik. Afgelopen vrijdag hard in tuin gewerkt donderdag was hier een feestdag dus vrijdag maar vrijgekomen. Zondag hier eerste carnavalsoptocht kinderen lopen dan uren in de Son te springen ga natuurlijk kijken en mijn standplaats is bij mijn motorvriendjes